Έχει η Σαηεντολογία δόγματα σχετικά με τον Παράδεισο ή την Κόλαση;

ΕΧΕΙ Η ΣΑΗΕΝΤΟΛΟΓΙΑ ΔΟΓΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ Η ΤΗΝ ΚΟΛΑΣΗ;

Οι Σαηεντολόγοι πιστεύουν ότι οι άνθρωποι είναι αθάνατα πνευματικά όντα που έχουν ζήσει πριν και που θα ζήσουν και πάλι, και ότι η μελλοντική ευτυχία και η αθανασία τους ως πνευματικά όντα εξαρτώνται από τον τρόπο συμπεριφοράς τους στο εδώ και τώρα. Όπως ο Λ. Ρον Χάμπαρντ έγραψε στο βιβλίο Σαηεντολογία: Τα Βασικά Στοιχεία της Σκέψης:

Είναι προφανές ότι εκείνο που δημιουργούμε μέσα στις κοινωνίες μας κατά τη διάρκεια αυτής της ζωής μάς επηρεάζει στη διάρκεια της επόμενης ζωής μας. Αυτό είναι κάτι ολότελα διαφορετικό από την «πίστη» ή την «ιδέα» ότι έτσι συμβαίνει. Στη Σαηεντολογία, δε συνηθίζουμε ν’ αναγκάζουμε τους ανθρώπους να βγάζουν συμπεράσματα. Κάποιος μπορεί να έχει εμπειρία αυτών των πραγμάτων από μόνος του. Και αν δεν μπορεί να την έχει, κανένας δεν περιμένει απ’ αυτόν να τα αποδεχτεί.

«Η αποκάλυψη ότι η Μετά Θάνατον Ζωή είναι η "επόμενη ζωή μας" αλλάζει πλήρως τη γενική άποψη για το πεπρωμένο του πνεύματος. Δεν υπάρχει καμιά απολύτως διαφωνία με το δόγμα οποιασδήποτε πίστης, αφού δε διατυπώνουν όλες οι θρησκείες ξεκάθαρα και απαράλλαχτα ότι κάποιος πηγαίνει αμέσως σε μια Κόλαση ή κάποιον Παράδεισο. Είναι βέβαιο ότι ένα άτομο θα ζήσει στην επόμενη ζωή του το αποτέλεσμα του πολιτισμού στη δημιουργία του οποίου συμμετείχε και το ίδιο. Μ’ άλλα λόγια, το άτομο ξαναγυρίζει. Έχει ευθύνη για ό,τι γίνεται σήμερα, επειδή θα το ζήσει αύριο».

Η αίσθηση της κοινωνικής ευθύνης ενισχύεται όταν, κατά τη διάρκεια της συμμετοχής στο ώντιτινγκ και τις υπηρεσίες εκπαίδευσης, οι Σαηεντολόγοι συνειδητοποιούν ότι στην πραγματικότητα είναι πνευματικά όντα που έχουν ζήσει στο παρελθόν και θα ζήσουν και πάλι. Η συνέπεια αυτής της συνειδητοποίησης είναι ένα υψηλότερο πρότυπο δεοντολογίας και ηθικής. O κόσμος που φτιάχνει κάποιος σήμερα είναι ο κόσμος στον οποίο θα επιστρέψει αύριο και στις ζωές που ακολουθούν, ζει ή με τους καρπούς που του απέδωσαν οι κόποι του ή με τις συνέπειες των παραβιάσεων που διέπραξε.

Αυτό δεν είναι απλώς μια αφηρημένη έννοια, σχετικά με τη μελλοντική κατάσταση της κοινωνίας. Έχει άμεση σχέση με την πνευματική κατάσταση του ατόμου. Ένας θεμελιώδης κανόνας της Σαηεντολογίας είναι ότι οι άνθρωποι είναι κατά βάση καλοί, αλλά έχουν γίνει παρεκκλίνοντες με την επαφή με το φυσικό σύμπαν και, επομένως, διαπράττουν επιβλαβείς πράξεις. Οι πράξεις αυτές μειώνουν την επίγνωση και την ικανότητα του ατόμου και τους κλωτσούν σε μία καθοδική πορεία δυστυχίας και αθλιότητας. Μέσω της Σαηεντολογίας, ένα άτομο μπορεί να αντιμετωπίσει τις ενέργειές του, να αναλάβει την ευθύνη για αυτές, και να φτάσει να γνωρίσει και να βιώσει την αλήθεια ξανά. 

 Η Σαηεντολογία επιδιώκει την πλήρη αντιστροφή αυτής της καθοδικής πορείας και την επίτευξη της πνευματικής ελευθερίας για το άτομο και την κοινωνία στο σύνολό της.

Η Σαηεντολογία συμμερίζεται το στόχο της πνευματικής σωτηρίας που υπάρχει σε πολλές θρησκείες, όπως ο Ιουδαϊσμός, Ισλάμ, ο Χριστιανισμός, ο Βουδισμός και ο Ινδουισμός. Ενώ οι προϋποθέσεις υπό τις οποίες η σωτηρία πρόκειται να υλοποιηθεί διαφέρουν στη Σαηεντολογία, ο πνευματικός στόχος για τη σωτηρία της ψυχής είναι κοινός με πολλές θρησκείες.