CASE STUDY

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ
ΔΙΑΣΩΣΗ ΣΤΟ ΜΕΞΙΚΟ

Ένα από τα προγράμματα του Οργανισμού Εφαρμοσμένης Εκπαίδευσης είναι να «εξάγει» την Τεχνολογία Μελέτης κατευθείαν σε τάξεις σχολείου που αντιμετωπίζουν προβλήματα. Γνωστές ως «ακαδημαϊκές αποστολές διάσωσης», εκπαιδεύουν δασκάλους και μαθητές σχολείων τα οποία φιλοξενούν μαθητές με πολύ χαμηλό μέσο όρο βαθμολογίας, και λόγω αυτού απειλούνται με άρση της διαπίστευσής τους ή της χρηματοδότησής τους.

Στην κοινότητα Πουέμπλα του Κεντρικού Μεξικού που περιγραφόταν ως «αυτή που υστερεί σε σύγκριση με το υπόλοιπο Μεξικό», το 17 τοις εκατό των μαθητών άφηναν το σχολείο πριν καν τελειώσουν το δημοτικό. Ένα υψηλό ποσοστό κατοίκων του είναι πρακτικά αναλφάβητοι.

Μια αποστολή διάσωσης που ξεκίνησε το 2010, από δύο απόφοιτους του Σχολείου Ντέλφι του Οργανισμού Εφαρμοσμένης Εκπαίδευσης, με το όνομα, «Περισσότερη Κατανόηση, Περισσότερα Επιτεύγματα», άλλαξε ριζικά αυτές τις στατιστικές. Το πρόγραμμα ξεκίνησε πιλοτικά στο δημοτικό σχολείο του Ακίλες Σερντάν. Αρχικά, δίδαξαν τα βασικά της Τεχνολογίας Μελέτης σε 300 μαθητές, σε μαθήματα διάρκειας 30 λεπτών και σε χρονικό διάστημα 4 εβδομάδων. Οι μαθητές τότε δοκιμάστηκαν σε στάνταρ εθνικές εξετάσεις και, όπως δήλωσαν εκπαιδευτικοί της Πουέμπλα, «αυτό ήταν αρκετό για να δούμε αποτελέσματα». Το Δημοτικό Σχολείο Ακίλες Σερντάν, ενώ βρισκόταν στην 70η θέση ανάμεσα σε 100 σχολεία, σκαρφάλωσε στις πρώτες θέσεις και έγινε ένα από τα καλύτερα σχολεία της περιοχής.

ΜΕΤΑ ΤΗΝ
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
ΜΕΛΕΤΗΣ
το ποσοστό των
ΜΑΘΗΤΩΝ
ΜΕ
ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ
ΑΥΞΗΘΗΚΕ
23ΦΟΡΕΣ
ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ
ΤΟΝ ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΣΟ ΟΡΟ

Ένα μεγάλο δημοτικό σχολείο, το Χεσούς Ρέγιες Χιρόες, έκανε το ίδιο χρησιμοποιώντας την Τεχνολογία Μελέτης. Συγκεκριμένα, 450 μαθητές έμαθαν ορισμούς των μαθηματικών. Το σχολείο ανέβηκε στο νούμερο ένα στην περιοχή του, με την επιτυχία που είχε στις εθνικές εξετάσεις.

Και με αυτό ήρθε η επιβεβαίωση από το Υπουργείο Παιδείας, ότι στα σχολεία που υιοθετείται η Τεχνολογία Μελέτης, το ποσοστό των μαθητών που πηγαίνουν από το Καλό Επίπεδο στο Εξαιρετικό Επίπεδο, με βάση μια στάνταρ εθνική εξέταση, αυξήθηκε 23 φορές σε σχέση με τον εθνικό μέσο όρο.

Τέτοια αποτελέσματα οδήγησαν στη δημιουργία ενός αντιπροσωπευτικού δείγματος που αποτελούνταν από 600 καθηγητές από όλη τη χώρα, οι οποίοι εκπαιδεύτηκαν στα εργαλεία μάθησης. Η τελετή αποφοίτησής τους, ήταν μία κρατική δεξίωση με τον Υπουργό Παιδείας της Πουέμπλα να κατευθύνει και να εγκρίνει την χρηματοδότηση κρατικών πόρων για να διπλασιαστεί άμεσα ο αριθμός δασκάλων που έχουν εκπαιδευτεί στην Τεχνολογία Μελέτης μέχρι το τέλος του χρόνου. Το συμπέρασμά του ήταν: «Αυτό είναι που χρειάζεται το Μεξικό».

Δάσκαλοι από την κοινότητα Πουέμπλα συνεχίζουν να εγγράφονται στα μαθήματα Τεχνολογίας Μελέτης για εκπαιδευτικούς, κάνοντας έτσι εφικτό ένα πιο λαμπρό μέλλον για τους μαθητές, δίνοντάς τους τα εργαλεία για να μπορέσουν να μάθουν και να εφαρμόσουν κάθε αντικείμενο μελέτης.